ПРОГРАМА розроблення містобудівної документації населених пунктів Турбівської селищної територіальної громади на 2026-2028 роки
ПРОГРАМА
розроблення містобудівної документації населених пунктів
Турбівської селищної територіальної громади
на 2026-2028 роки
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Програма розроблення містобудівної документації населених пунктів Турбівської селищної територіальної громади на 2026-2028 роки (далі Програма) розроблена відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про генеральну схему планування території України», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність».
Планування територій є ефективним засобом державного регулювання їх використання, що забезпечує взаємоузгодження у цій сфері інтересів особистості, суспільства та держави, центру і регіонів, галузей і адміністративно-територіальних одиниць та здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Планування територій на місцевому рівні забезпечується відповідними місцевими радами та їх виконавчими органами відповідно до повноважень, визначених законом, і полягає у розробленні, оновленні та затвердженні генеральних планів, планів зонування і детальних планів територій населених пунктів, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації.
Програма покликана вирішити проблемні питання стимулювання і розвитку населених пунктів Турбівської селищної ради, раціонального використання ресурсів та встановлення відповідного режиму забудови територій і населених пунктів. Програма спрямована на визначення необхідних обсягів фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації до 2028 року.
У цій Програмі наведені терміни вживаються у такому значенні:
- Генеральний план населеного пункту – містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
- Детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;
- містобудівна документація – затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій;
- план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон;
- планування територій – процес регулювання використання територій, який полягає у створенні та впровадженні містобудівної документації ухваленні та реалізації відповідних рішень;
- територія – частина земної поверхні у визначених межах (кордонах) з властивими їй географічним положенням, природними та створеними діяльністю людей умовами та ресурсами, а також з повітряним простором та розташованими під нею надрами.
ІІ. ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ПРИЙНЯТТЯ ПРОГРАМИ
Стан забезпечення містобудівною документацією населених пунктів Турбівської селищної територіальної громади залишається задовільним.
На час прийняття Програми з 22 населених пунктів селищної ради мають актуальні генеральні плани лише 12, у 6 населених пунктах генеральні плани розроблені в 60-70 роки та втратили свою актуальність, в 4 - взагалі відсутні. Межі населених пунктів потребують встановлення (оновлення) шляхом включення додаткових територій.
Крім того, необхідність прийняття Програми викликана змінами до законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме розділу ІІ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель». Містобудівна документація на місцевому рівні затверджена до набрання чинності цим Законом, зберігає чинність. Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.
ІІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Мета Програми полягає у своєчасному забезпеченні населених пунктів Турбівської селищної територіальної громади містобудівною документацією, яка є інструментом державного регулювання планування територій та поліпшення управління у сфері містобудівної діяльності.
Основними завданнями містобудівної документації є:
- прогнозування розвитку території;
- забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;
- визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об’єктів;
- встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності;
- збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об’єктів, ландшафтів, парків, скверів, окремих зелених насаджень;
- створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури;
- проведення моніторингу забудови.
IV. ЗАХОДИ ПО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.
Невід’ємною частиною Генерального плану є план земельно-господарського устрою населеного пункту.
Для населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, в межах визначених історичних ареалів у складі Генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико - архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об'єкти культурної спадщини.
У складі Генерального плану може розроблятися план зонування території (зонінг) цього населеного пункту. План зонування може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генплану.
Детальний план території уточнює положення Генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток території.
На підставі зазначеного, враховуючи невизначеність меж, в першу чергу необхідно провести роботи з розробки генеральних планів населених пунктів відповідно до таблиці:
|
№ |
Назва старостинського округу |
Назва територіальної одиниці |
Площа, км² |
Пріоритетність |
Кількість населення |
|
Турбівська селищна територіальна громада |
391,48 |
|
14961 |
||
|
1. |
Вахнівський |
с. Вахнівка |
5,561 км² |
1 |
1328 |
|
2. |
с. Журава |
1,44 км² |
1 |
215 |
|
|
3. |
Козинецький |
с. Кобильня |
1,278 км² |
3 |
225 |
|
4. |
с. Козинці |
1,739 км² |
2 |
263 |
|
|
5. |
с. Коханівка |
2,309 км² |
3 |
316 |
|
|
6. |
с. Пеньківка |
1,749 км² |
2 |
258 |
|
|
7. |
Приборівський |
с. Косаківка |
0,966 км² |
3 |
278 |
|
8. |
Бричанський |
с. Мала Біла |
0,33 км² |
4 |
13 |
|
9. |
Білянський |
с. Нове |
0,279 км² |
5 |
8 |
|
10. |
с. Шендерівка |
1,387 км² |
4 |
117 |
|
V. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування Програми, в тому числі виготовлення топографічного плану території громади в М 1:10000 (картографічної основи для розроблення Комплексного плану), здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. Окрім цього, фінансування робіт з розроблення Комплексного плану просторового розвитку території (надалі – Комплексний план) та в його складі генеральних планів, планів зонування території населених пунктів здійснюватиметься за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством. В рамках реалізації цієї Програми можливе співфінансування розроблення Комплексного плану за рахунок місцевого бюджету та субвенції з державного бюджету, відповідно Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розроблення комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 р. № 853.
Порядком розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 р. № 926 (пункт 42) передбачено формування завдання на розроблення комплексного плану за підсумком громадського обговорення, яке проводиться в комплексі заходів підготовчого етапу. Остаточна вартість розроблення Комплексного плану буде визначена за результатами підготовчого етапу.
Фактична вартість робіт та послуг, передбачених Програмою, у кожному конкретному випадку буде встановлюватися окремо спільно з проектною установою та замовником за результатами тендерних закупівель, з урахуванням уточнених індексів, кошторисних показників обумовлених станом розвитку, потреб громади в конкретному періоді та інших особливостей та факторів.
Показники Програми за необхідністю можуть коригуватися.
Орієнтовний кошторис робіт з розроблення містобудівної документації
у складі Комплексного плану території Турбівської селищної територіальної громади
|
№ з/п |
Види робіт з розробки містобудівної документації та топографічної основи |
Обсяг коштів, необхідних на виконання робіт, тис. грн. |
У тому числі, по роках: тис.грн. |
|||
|
2026 |
2027 |
2028 |
|
|||
|
1 |
Проведення аерофотознімальних робіт на території громади та території населених пунктів Вахнівка, Журава, Кобильня, Козинці, Коханівка, Пеньківка, Косаківка, Мала Біла, Нове, Шендерівка (загальною орієнтовною площею - 25 км.кв.), для створення картографічної основи Комплексного плану в М 1:10000 та Генеральних планів в М 1:2000. Створення ортофотопланів |
307,9 (215,309км²*92,5тис.грн.) |
307,9 |
|
|
|
|
2 |
Виготовлення топографічного плану територій громади (391,47 км кв.) в М 1:10000 в якості картографічної основи Комплексного плану |
1 648,09 (391,47км²* 4,21тис. грн.) |
1 648,09 |
|
|
|
|
3 |
Виготовлення топографічних планів території населених пунктів Вахнівка, Журава, Кобильня, Козинці, Коханівка, Пеньківка, Косаківка, Мала Біла, Нове, Шендерівка(всього 25 км кв., з урахуванням 50 м смуги по периметру існуючої межі та ділянок, що передбачені для введення в межі) в М 1:2000 для розроблення Генеральних планів |
630,00 (25,0 км²* 25,2 тис грн) |
630,00
|
|
|
|
|
4 |
Інші роботи, що передбачаються для проведення розрахунків |
1000,0 тис. грн. |
160,0 |
390,0 |
450,0 |
|
|
5 |
Проведення заходів та робіт підготовчого етапу розроблення Комплексного плану |
850,00 |
850,0 |
|
|
|
|
4 |
Проведення заходів та робіт основного етапу розроблення Комплексного плану |
3900,00 |
|
|
3900,00 |
|
|
5 |
Проведення заходів та робіт завершального етапу розроблення Комплексного плану |
250,00 |
|
|
250,00 |
|
|
6 |
Проведення експертизи Комплексного плану |
100,00 |
|
|
100,00 |
|
|
Всього: |
8685,99 |
|
|
|
|
|
|
в т.ч., бюджетні кошти |
7437,201 |
|
|
|
|
|
|
в т.ч., державна субвенція (SТГ - 391,47км.кв.* 190,00 грн), |
1 248,789 |
|
|
|
|
|
|
в т.ч. залучені кошти* |
|
|
|
|||
* залучені кошти – кошти третіх осіб, що будуть фінансувати розроблення Комплексного плану з урахуванням їхніх інвестиційних проектів.
Розрахунок вартості робіт та послуг, передбачених Програмою, в розмірі 8685,99 грн. є орієнтовним. Він був проведений на основі моніторингу вартості містобудівних, топографо-геодезичних та землевпорядних робіт в межах України. Орієнтована вартість проектно-вишукувальних робіт вказана без врахування уточнених індексів та показників визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт.
Даний розрахунок вартості робіт та послуг буде уточнено за підсумком проведення підготовчого етапу розроблення Комплексного плану. Порядком розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 року № 926 (пункт 42) передбачено формування завдання на розроблення Комплексного плану за підсумком громадського обговорення, яке проводиться в плані заходів підготовчого етапу. На підставі Технічного завдання на виконання робіт з розроблення Комплексного плану відбудеться остаточне визначення складу та обсягів робіт і проведено кінцевий розрахунок його вартості.
VI. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
В результаті реалізації Програми буде виготовлено топографічний план території громади в М 1:10000, створена топографо-геодезична основа території сільських населених пунктів Турбівської селищної територіальної громади в М 1:2000 та розроблено Комплексний план.
Реалізація Програми дозволить здійснити інвентаризацію земельних ресурсів громади (як головну умову їх раціонального використання), економічну оцінку територій, грошову оцiнку земель, визначення ставок земельного податку. Як наслідок, виникнуть передумови додаткових надходжень до місцевого бюджету за рахунок укладання на конкурсній основі договорів оренди (на ділянки, що на даний час використовуються самочинно) та продажу вільних інвестиційно привабливих ділянок. Тобто, виконання Програми, загалом, сприятиме наповненню місцевого бюджету та покращенню економічного розвитку території громади.
Реалізація Програми забезпечить створення дієвих інструментів контролю за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулювання забудови та використанням територій населених пунктів, врахування державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій на місцевому рівні, забезпечення доступної та повної інформації про наявність на території адміністративно-територіальної одиниці земель державної та комунальної власності, які не надані у користування та можуть бути використані під забудову, а також інформацію щодо містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок.
Розроблення Комплексного плану просторового розвитку території дозволить визначити пріоритети в управлінні територією громади та сформувати політику її просторового розвитку на перспективу.
Ефект від виконання Програми – підвищення соціально-економічної ефективності життєдіяльності територіальної громади, ефективності використання земель громади, поліпшення екологічних параметрів і збереження середовища, вдосконалення архітектурно-естетичних характеристик простору населених пунктів.
Виконання Програми сприятиме реалізації містобудівних завдань, направлених на створення повноцінного життєвого середовища на території громади.
VII. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Рішення про розроблення та затвердження містобудівної документації приймає Турбівська селищна рада.
Організація, контроль та координація дій щодо виконання заходів Програми покладається на відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Турбівської селищної ради спільно з відділом земельних відносин та екологічних питань Турбівської селищної ради.