ПРОГРАМА створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населених пунктах Турбівської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області на 2026-2028 роки
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населених пунктах Турбівської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області на 2026-2028 роки
1. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Програма створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення в населених пунктах Турбівської селищної територіальної громади Вінницького району Вінницької області на 2026-2028 роки (далі– Програма) розроблена відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 року № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 року № 488-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій».
Законодавством України визначено, що оповіщення та інформування є невід’ємною складовою захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій. Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, забезпечення своєчасного оповіщення та інформування населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, проявів військової агресії в межах відповідних територій віднесено до компетенції органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Оповіщення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій і постійне інформування населення про них досягається: завчасним створенням і підтримкою в постійній готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення; організаційно-технічним з’єднанням територіальної системи централізованого оповіщення з місцевою системою оповіщення та системами оповіщення на об’єктах господарювання; завчасним створенням та організаційно-технічним з’єднанням з системами спостереження і контролю постійно діючих локальних систем оповіщення та інформування населення в зонах розміщення хімічно-небезпечних підприємств та інших об’єктів підвищеної небезпеки; централізованим використанням загальнодержавних і галузевих систем зв’язку, радіотрансляційних і телевізійних мереж та інших засобів передачі інформації; своєчасного експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та зв’язку цивільного захисту територіальної громади, яке повинно забезпечувати підтримування їх у готовності до виконання завдань у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, проявів військової агресії та забезпечення сталого управління заходами цивільного захисту.
Сигнали оповіщення, повідомлення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, проявів військової агресії, інформація про дії в умовах надзвичайної ситуації доводяться до органів управління та сил цивільного захисту громади, працівників підприємств, установ, організацій та населення всіма наявними засобами зв’язку, мовлення, оповіщення.
Оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій забезпечується, зокрема, шляхом функціонування автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
На території Турбівської селищної територіальної громади відсутня місцева автоматизована система централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, що стало одним із важливих питань до вирішення, на яке спрямована ця Програма.
Сучасна система оповіщення повинна розроблятися з урахуванням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій та змін, здійснювати своєчасне i достовірне доведення повідомлень про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій до органів управління та сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання i мешканців громади, інформувати про фактичну обстановку i вжиті заходи задля безпеки і якості життя населення.
Метою Програми є створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення, оснащення її сучасними програмно-технічними засобами з використанням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій оброблення, передачі та відображення інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, що забезпечить гарантоване i своєчасне доведення інформації до органів управління та сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання та населення громади.
3. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, показники результативності
Розв’язати проблему відсутності ефективної місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення населення на території Турбівської селищної територіальної громади про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період планується протягом 2026-2028 років.
Для впровадження місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення необхідно провести наступні заходи, а саме:
- виготовлення проектно-кошторисної документації;
- будівництво обладнання автоматизованого виклику, технічних засобів оповіщення;
- оплата вартості монтажу та пусконалагоджувальні роботи;
- оплата за утримання, технічне обслуговування та модернізацію системи оповіщення.
Виконання завдань Програми дасть змогу створити ефективну місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, забезпечить належний рівень безпеки населення, захищеності територій, об’єктів виробництва і соціально-культурної сфери на території Турбівської селищної територіальної громади.
Завдання Програми, заходи, строки їх виконання, виконавці, обсяги та джерела фінансування, очікувані результати визначено в заходах і завданнях з виконання Програми (додаток 1).
4. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування заходів, визначених Програмою, здійснюватиметься відповідно до чинного законодавства за рахунок коштів місцевого бюджету в межах наявного фінансового ресурсу, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством, наведених у додатку 2 до Програми.
5. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити доведення сигналів, повідомлень про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, проявів військової агресії, аварій, катастроф, епідемій, пожеж тощо до органів управління та сил цивільного захисту громади, підприємств, установ, організацій та населення з урахуванням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій та змін, що відбулися у суспільстві.
6. Координація та контроль за ходом виконанням Програми
Організація виконання Програми покладається на відділ оборонної та мобілізаційної роботи, військового обліку, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами та відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Турбівської селищної ради.
Координація та контроль за ходом виконання Програми здійснюється постійною комісією селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.