Турбівська селищна громада
Вінницька область, Вінницький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформаційний бюлетень

 

Що робити, якщо ваш підлеглий повідомив, що у нього конфлікт інтересів?

 

Ви працюєте на публічній службі та маєте підлеглих? Тоді якщо у вашого працівника виникає конфлікт інтересів саме ви відповідальні за його врегулювання. 

Якщо ви отримали повідомлення від свого підлеглого про наявність у нього конфлікту інтересів, вам необхідно протягом 2-х робочих днів прийняти рішення про врегулювання конфлікту та повідомити про це рішення самого працівника.

Як обрати потрібний захід врегулювання конфлікту інтересів у підлеглого?    

Кожен із заходів врегулювання конфлікту інтересів має свою специфіку, адже обирається залежно від низки умов.  

Ось декілька типових заходів, які ви можете застосовувати для врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів у працівника у типових ситуаціях:

1. Усунення працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів тимчасовий;
  • можна залучити до прийняття рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу, підприємства, установи, організації;

2. Обмеження доступу працівника до певної інформації. 

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів пов’язаний з таким доступом до певної інформації;
  • у особи є можливість продовжити належне виконання повноважень на посаді за умови обмеження доступу до інформації;
  • є можливість доручити роботу з відповідною інформацією іншому працівнику.

3. Перегляд обсягу службових повноважень працівника.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів пов’язаний з конкретним повноваженням особи;
  • у особи є можливість продовжити належне виконання службових завдань у разі такого перегляду;
  • є можливість наділення відповідними повноваженнями іншого працівника.

4. Зовнішній контроль за виконанням працівником відповідного

завдання, вчиненням ним певних дій чи прийняттям рішень.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний чи тимчасовий;
  • конфлікт інтересів неможливо врегулювати, усунувши працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження його доступу до інформації, перегляду його повноважень та функцій.

Якщо ви оберете цей захід врегулювання, вам потрібно звернути увагу на два критерії, яким повинен відповідати працівник, який здійснюватиме зовнішній контроль: 

  • він не може знаходитися у підпорядкуванні особи, щодо якої врегульовують конфлікт інтересів; 
  • особа, конфлікт інтересів якої врегульовують, не може приймати розпорядження стосовно призначеного працівника.  

Порушення цих умов призведе до конфлікту інтересів у особи, яка має здійснювати такий контроль. 

5. Переведення на іншу посаду.

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів неможливо врегулювати, усунувши працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження його доступу до інформації, перегляду його повноважень та функцій, позбавлення приватного інтересу;
  • наявна вакантна посада, яка за своїми характеристиками відповідає особистим та професійним якостям працівника;
  • наявна згода працівника на переведення. 

6. Звільнення. 

За яких умов застосовувати:

  • конфлікт інтересів постійний;
  • конфлікт інтересів не може бути врегульований в інший спосіб, у тому числі через відсутність згоди працівника на переведення або на позбавлення приватного інтересу. 

Важливо: ви можете застосувати ці заходи лише, якщо всі умови співпадають. Якщо будь-яка з умов відсутня, конкретний захід врегулювання конфлікту інтересів застосовувати не можна. 

Зверніть увагу, що для врегулювання обмеження спільної роботи близьких осіб застосовується інший механізм. Ознайомитися методичними рекомендаціями можна за посиланням: https://bit.ly/3nbxc7K

Докладніше про зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3sCTzUR.

Як діяти, якщо у вас виник конфлікт інтересів?

 

Колишній заступник начальника регіонального сервісного центру МВС однієї з областей підписав накази щодо преміювання себе та осіб, які є його родичами. Саме за це НАЗК склало щодо нього адміністративний протокол.

Проте посадовець міг би уникнути порушення, якби дотримувався рекомендацій про врегулювання конфлікту інтересів.

Що саме потрібно зробити для того, щоби запобігти або врегулювати конфлікт інтересів розповідаємо далі:

Крок 1. Впевніться в тому, що ви дійсно не маєте конфлікт інтересів.

Якщо ви не впевнені в тому чи є у вас конфлікт інтересів, ви можете звернутися до НАЗК за отриманням роз’яснення: https://bit.ly/3v79Xib.

Важливо: отримати роз’яснення можуть саме особи, які мають сумніви щодо наявності в них конфлікту інтересів.

Щоб отримати якнайбільш чітке роз’яснення у зверненні потрібно зазначити таку інформацію:

  • зміст ваших повноважень;
  • зміст приватного інтересу та ситуації (дії/рішення), стосовно якої (яких) у вас є сумніви щодо наявності конфлікту інтересів;
  • документи, які підтверджують інформацію, вказану вище.

Після того, як ви отримаєте підтвердження від НАЗК про те, що у вас немає конфлікту інтересів, ви можете продовжувати виконувати свої службові повноваження без вжиття додаткових заходів. 

Якщо НАЗК підтвердить наявність конфлікту інтересів, дивіться крок два.

Крок 2. Повідомте свого керівника про те, що у вас є реальний чи потенційний конфлікт інтересів до кінця наступного робочого дня від моменту, коли ви дізналися про конфлікт.

Якщо ви перебуваєте на посаді, яка не передбачає наявність безпосереднього керівника (наприклад, міський чи сільський голова), про конфлікт інтересів потрібно повідомити визначений законодавством орган або НАЗК.

Якщо ж ви входите до складу колегіального органу й під час виконання відповідних обов’язків у вас виник конфлікт інтересів, ви зобов’язані про це повідомити колегіальний орган.

Крок 3. Для того, щоби повідомити про конфлікт інтересів свого керівника або НАЗК, скористайтеся зразками.

У законодавстві не зазначено, у якій саме формі необхідно повідомляти про конфлікт інтересів. Проте НАЗК рекомендує повідомляти про реальний/потенційний конфлікт інтересів у письмовій формі з реєстрацією документа відповідно до існуючої системи діловодства.

Зразок повідомлення рекомендований НАЗК можна знайти за посиланням https://nazk.gov.ua/uk/novyny/yak-diyaty-yakshho-u-vas-vynyk-konflikt-interesiv/

Крок 4. Передайте повідомлення керівнику або надішліть його до НАЗК.

Якщо вам потрібно повідомити НАЗК про конфлікт інтересів, надішліть поштовий лист на адресу бульв. Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103.

Зверніть увагу, що публічні особи, на яких поширюються обмеження щодо конфлікту інтересів, повинні дотримуватися чотирьох обов’язкових правил:

  • вживати всі заходи, щоби не допустити виникнення реального та потенційного конфлікту інтересів;
  • повідомляти про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів;
  • не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
  • вживати заходи, щоби врегулювати реальний чи потенційний конфлікт інтересів.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь